Sunday 15 July 2012

My nude brown - Wedding Dress

Salam berhujung minggu dear, Ingat lagi tak entri ni berkenaan kaler pilihan I utk dress bertandang dulu.So today, janji tertunai utk brief in details tentang wedding dress yg masih lg tetap menjadi pojaan hatiku. Double triple like this kaler...


Ok, stop thinking about colours, lets talk about the design plak..i am much inspire from design baju Stacy dari Hazwani Othman ni... tak ingat event apa, tapi design bahagian bottom baju ni influence me a lots to create my own wedding dress with this pattern.


Cantik kan, cantik kan? Suddenly i tgk dress wedding Ayu wife Tomok pon exactly sama dgn pattern ni cumenya wif different top...kalo tak salah, both are by same designer, Hazwani Othman. He is among 5star Malaysian top designer.


First when I totally decide to tempah my own wedding dress, I buat sedikit survey berkenaan fabrik dan design that i really want...Disebabkan sedar yang diriku agak renek + kecik skit ni, so kenalah berusaha cari pattern yang bleh wat diri nampak tinggi and volume skit..hhuhuhu. For sure yang penting sebagai pesanan pada teman-teman, u must make sure everything suitable with ur style and ur cut. OK??

Next, let's explore my dress from the very top:
  • Bahagian leher and atas bahu i adore this emerald green dress from Serina's wedding. Just round neck with renjisan manik yang rapat dan bertaburan. But I prefer pearls more than swarovski beads. Main reason, to reduce cost of the dress semestinya. I also apply small button on back of my dress, Love it.
             

  • Bagi bahagian sekitar bahu dan atas dada, baju Rins Suzana ni wat I terpaku, dalam hati terus mahu. Ape lagi, terus berlari amik sketch dan edit..edit and edit lg. Yess dear, I sketch my own wedding dress before hantar tailor. I mmg minat bab ni and penting for me instead of just imagine dlm kepala jerr. So I can see a total mix pattern yg I mahu in a clear view ☻ Opsss..here we are, the dress by RS
  • Untuk lengan baju, skali lagi I pilih pleated pattern from Lynda Rahim. Ermmm...lupa nk bgtau u'olls yg dress Serina tu by Lynda Rahim. I bagi sedikit fokus bahagian ni sebab, eheeemm perlu kot nk sorok lengan yg xbrape nk chubby ni kan...Di samping boleh bagi keseimbangan pada dress, pleat amat sesuai utk buat wedding dress nampak exclusive and soft.
  • Then, lastly for the bottom are as I mentioned ealier. Cumenya, I ask for more pearls than beads. But truly excited with the outcome. Although my tailor change the bottom with chiffon type fabric..it's still look flowy and much more nice.
Ahaaa..can't wait to see the real result??? ☻Enjoy some piccas of my adorable dress and original sketch. Just for my lovely readers...


          Before




After

NOW, Open for Rent !!
wedding closet.DianaSafri@gmail.com



Happy Blogging,

No comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com